středa 6. května 2009

Orel bělohlavý

Dnes bylo celkem spatne pocasi ale stejne jsme vyrazili na prochazku s Tess.Jak uz jsem se zminovala,miluje behat po plazi pri odlivu,kdyz je vsude jen jemny pisek.






Vyfotila jsem dnes take orla a i kdyz fotky nejsou moc kvalitni,(protoze jsou pritazene a focene bez stativu)stejne jsem je pridala do kolaze.(kliknutim se obrazek zvetsi)Jsem do techto ptaku zamilovana.Jsou to obri a kdyz sedime na zahrade,stale davame pozor aby nahodou nejaky neodnesl Tess.Neni to nic zvlastniho je zahlednout,ziji tady vsude okolo nas ale ja se na ne stale divam se stejnym uzasem,jako kdyz jsem je videla poprve.

Orel bělohlavý je o něco menší než orel mořský. Vyskytuje se po celé Severní Americe všude tam, kde jsou vhodné stromy ke hnízdění a otevřené vody jako jsou jezera a oceány. Orel bělohlavý má bílou hlavu, krk a ocas, jinak je celý tmavě hnědý. Tyto charakteristické znaky lze však rozpoznat až okolo 4-5 roku života orla bělohlavého. Jeho nohy jsou do poloviny opeřeny. Rozpětí křídel dospělého samce může být více než dva metry, samice jsou o něco větší. Orel bělohlavý se živý převážně rybami. Ve volné přírodě se dožívá až 30 let.

Today's walk on the beach, watching Tess run like crazy, and we were not the only one. The eagle was watching too :))
Posted by Picasa

2 komentáře:

mafinka řekl(a)...

Ahoj Moni:-)
Unás dnes počasí taky nic moc,ale pejsky jsme na procházku taky vzali.Chci se tě zeptat jestli má Tess srst takhle krátkou pořád,nebo jí stříháte.Před týdnem jsme ostříhali Anju-to je ta celá bílá čubička a když jsem dnes koukala na Tess,tak mi připadá,že mají ten kožich úplně stejný.Anja je křížená s čistokrevným Zlatým retrívrem,po něm má částečně kožich.Máma Anji byla černý oříšek.Anju vždy na léto stříháme,je jí pořád horko.Tarinka ta nejmenší se k nám dostala asi v 8 týdnech,ztýraná,neočkovaná,veterinářka nám řekla,že jsme jí zachránili na poslední chvíli.Následky si nese dodnes.Je to miláček,hlavně mého muže,ale cizí lidi nepřijímá.Máme jí už 4a půl roku.
Toho orla ti závidím.Mi tu pozorujeme Káňata a Poštolky,větší ptáky vidíme vyjímečně.
Jsi šikovná,že se ti povedl orel nafotit,já mám takové úlovky jen od svých sester,které oproti mne umí fotit:-)).
Moni,měj se fajn,pa Marťa

Monika řekl(a)...

Ahoj Marti,
Tess je tady tak zvany Maltipoo.Krizenec maltezaka a pudla.Takze vubec nepousti chlupy a lidem z alergii nevadi.Strihame ji pravidelne tak 4x do roka.Me osobne se nejvic libi vzdy pred strihanim,kdyz je nejvic zarostla a vypada jako maly medvidek.jestli mas zajem napis na muj email(najdes ho v profilu)a muzeme si "popovidat" vic. Zatim pa,Monika.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Výmena chnapek - potholder Swap 2011


free counters

Follow this blog with bloglovin

Follow Moničino kreativní tvoření